17 Nisan 2014 Perşembe

Okulda Şiddet

Okullarda yaşanan şiddet eylemleri ,eğitsel faaliyetleri önlemenin yanında öğrenci öğretmen yönetici fiziksel ve psikolojik açıdan zararı dokunmaktadır
-Ankette öğrencilerin yarısından fazlası okul bahçelerinde ya da koridorunda öğretmenlerinin arkadaşlarına şiddetuyguladığına tanık olmuştur.
-Güveni olmayan,şiddetin görüldüğü okullardaöğrencilerdeokula karşı güven duygusu olmamakta ve okula gitmek istememektedirler
-Günümüz okullarında dayak çok fazla görülmektedir .Dayak atan öğretmenlerin de mutlaka öğrenciliği sırasında dayak yemiştir.Başı sıkıştığındadayak a başvurmuştur.Okullar öğrencileri zaman geçirmekte mutluluk duyacakları yer olması gerekirken tam tersiduruma gelmiştirartık öğrencileri öğle dayakla terbiye etmişiz ki
öğretmenin den dayak yiyen öğrenciler öğretmenim haklıydı ve beni dövdü diyebiliyorlar.Ya da önce uyarmalı sonra dövmeli de diyebiliyorlarbu oran hiçte az değil.Yapılan araştırmada öğretmenlere okulda öğrencinize hiç fiziksel şiddet uyguladınız mı? Sorusuna öğretmenlerin %71 i öğrencilerine şiddet uygulamışoranın bu derecede fazla olması kaygı verici durumdadır.yine aynı araştımada “dayağın çocuk eğitiminde geçerli olduğunu düşünüyor musunuz?”sorusuna %43 bir oranda evet cevabı gelmiştir.
Öğrencilerin bir kısmı okuldanedenini bilmeden öğretmeninden şiddet görmüş,yarısından fazlası şiddet uygulayan öğretmenler hakkında yasal işlem başlatılsın derken 3/1 lik kısma yakın öğrenci öğretmenim bana şiddet uyguladıktan sonra hiçbir tepkim olmazdı demiştir Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin tamamına yakını (% 88) şiddet uygulandığında okula gelme isteğini kaybetmekte, öğrencinin derse ilgisi azalmakta ve zararlı alışkanlıklara yönelmektedir. Okulda kesici, delici alet taşıyan arkadaşlarının olduğunu düşünenler de (% 65) yarıdan çoktur. Taşımalı eğitim yapan okuldaki öğrenciler, yaralama ve cinayeti şiddet olarak görmekte bu öğrencilerden(% 82)erkek olanlara izledikleri televizyon programları sorulduğunda şiddet içeren dizi ve filmleri, kız öğrenciler ise aile dramını konu alan programları tercih ettiklerini belirtmektedirler. İnternetcafeye çoğunlukla oyun amaçlı gidildiği ve şiddet içeren oyunlar oynandığı belirtilmiştir. Aile gelir düzeyi düşük, kardeş sayısı çok olanlar, diğer öğrencilere göre daha çok şiddete maruz kaldıklarını ifade etmektedirler. Merkezi okullardaki öğrenciler, yüksek sesle bağırmayı şiddet olarak kabul etmektedir (%78). Öğretmen şiddet uyguladığında tepki göstermeyen öğrenciler (% 47) yarıya yakındır. Öğretmen bana şiddet uyguladı ama ben onu haklı buluyorum diyenler (% 34) azımsanamayacak sayıdadır. Şiddet uygulayan öğretmenin soruşturma geçirmesi ve suçlu olduğu durumlarda şiddetin derecesine göre ceza almasını (% 74) kabul edilebilir bulmuşlardır. Okul içinde tehdit eden öğrenci gruplarının varlığını ifade edenler yarıdan fazladır. Öğrencilere öğretmenler tarafından bahçe ya da koridorda şiddet uygulandığını bildirenler (%72) çoğunluğu oluşturmaktadır. Yine sorunlarını paylaşma da öğretmenlerden çok arkadaşlarını tercih etmektedirler. Okulda nedenini bilmeden şiddete maruz kalanlar (% 62) yarıdan çoktur. Öğrenciler şiddetin önlenmesi için anne babaların şiddet konusunda bilgilendirilmesini istemektedir (% 83). Öğrenciler kendilerini okulda güvende hissetmemekte ve okul çevresinde önlem alınması gerektiğini belirtmektedir (% 93) .

Kaynak:http://www.sosyalbilgiler.gen.tr/ilkogretim-okullarinda-siddet-ve-siddetin-ogrenci-gozu-ile-degerlendirilmesi/(17.04.2014)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Takip et: @OgrenciPskoloji